5 Digitale Verdienmodellen

Het is best lekker om geld te verdienen zonder daarvoor een product in te hoeven kopen, want dat scheelt je heel wat voorraad issues. Wat dan verdienmodellen zijn die helemaal digitaal zijn? Ik zal je er 5 laten zien!





  1. Online coaching

Iedereen heeft kennis waarmee je een ander kan helpen. Waarschijnlijk voelt dit voor jou niet zo, want jij denkt dat ‘iedereen dit weet’ maar dat is heel vaak niet zo! Je kan dus over een specifiek onderwerp anderen (digitaal) coachen.


  1. Digitale cursussen

Dit digitale verdienmodel is wat ik ook toepas voor The Side Hustle. In deze (LINK) cursus leer ik mensen ‘van (geen) idee naar business’ te gaan door middel van video’s op Instagram en een digitaal werkboek.


  1. Affiliate marketing

“Affiliate marketing is een online marketingkanaal waarbij een website (de publisher) producten van een adverteerder promoot via een hyperlink. Bijvoorbeeld een link in een blog naar een webshop waar je direct het boek waar de blog over gaat kan aanschaffen” (Bron: KVK). Als iemand via die link vervolgens iets koopt, krijg jij daar een percentage over. Een heel mooi digitaal verdienmodel dus!


  1. Advertentieruimte bieden

Heb je een blog, podcast of een ander medium waar je ruimte hebt voor advertenties? Verkoop het! Dit is een mooie online inkomstenstroom die je wat extra’s kan opleveren. Zelf vind ik het wel altijd heel belangrijk om te kijken of een adverteerder ook echt bij jouw bedrijf past, maar als dat het geval is dan zijn advertenties een hele fijne inkomstenbron.


  1. Dropshipping

“Dropshipping werkt zo: een klant bestelt een product in je webwinkel. Je plaatst vervolgens de order bij je leverancier en hij stuurt het product naar je klant. Met dropshipping leg je zelf geen voorraden aan. Je bespaart zo op kosten van investeringen” (Bron: KVK). Eigenlijk verkoop je op deze manier producten zonder ze zelf te maken en zonder zelf de voorraad te hebben. Verdiep je er wel even in voordat je hier aan begint, want er zitten natuurlijk wel andere risico’s aan verbonden.



Gebruik jij al een digitaal verdienmodel voor je business?


47 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven