Feedback vragen
Feedback vragen: you love it or you hate it. Maar wat je er ook van vindt, het is super belangrijk om te doen! Wanneer je zelf aan je bedrijf werkt ervaar je sommige dingen namelijk heel anders dan hoe een klant of een buitenstaander deze ervaart. Daarom is het heel waardevol om feedback te vragen. Bereid je wel voor want feedback ontvangen is niet altijd leuk, maar met deze tips gaat dat helemaal goedkomen.

Feedback vragen is heel belangrijk want het leert ervan, maar het is nooit leuk om te horen als iemand iets niet goed vindt aan hetgeen waar jij al je energie in hebt gestoken. Daarom de eerste tip: let op je reactie. Als je feedback ontvangt zeg dan gewoon dankjewel, en kijk later wat je ermee gaat doen. Schiet niet meteen in de verdediging.
Daarnaast is het heel belangrijk om jouw feedback bij te houden. Wat vonden ze fijn? Wat vonden ze minder? Waar was verbetering nodig en waar kan je volgens hen beter helemaal mee stoppen? Kijk of je patronen kan vinden.
Tenslotte is het van belang om te kijken naar wie de persoon is die jou feedback geeft. Heb je die persoon hoog zitten en vind je zijn/ haar werk goed? Luister dan heel aandachtig. Als iemand waarvan jij zijn of haar business helemaal niks vindt of jij hebt die persoon niet hoog zitten, zeg dan dankjewel en bedenk je heel goed wat jij van die feedback vindt. Wil en kan je daar wat mee? Zo niet doe het dan ook vooral niet. Het blijft jouw bedrijf.
Vraag jij vaak feedback? En doe je daar dan wat mee? Laat het me weten! Oja, en mocht je nog feedback voor mij hebben dan is dat natuurlijk altijd meer dan welkom!